onsdag 25. mai 2016

Iblant kan jeg lengte.

Iblant kan jeg.
Iblant kan jeg lengte til englenes hjem,
Når himlen er skytung og grå.
Når vennene svikter og tvilen er tent
når allting på tverke vil gå.
Jeg sukker til Gud: La meg dø om du vil,
Løft sjelen til høyere grunn.
Da høres en røst så usigelig mild:
Ennu skal du virke en stund.

Når ingen forstår meg, når ensom jeg går
Forbitret og såret i sinn.
Når først foran lukkede dører jeg står
Og ingen vil lukke meg inn.
Da lyder i sjelen igjen og igjen
Det ord ifra Frelserens munn.
Se jeg er jo med deg, tålmodig min venn.
Ennu skal du virke en stund.

Så får det gå godt eller ille med meg,
Et lys i mitt hjerte er tent.
Jeg ønsker å virke for Gud på min vei
Og dø når min gjerning er endt.
Mitt hjerte er rolig, hans ord er mitt pant,
Mitt eget, mitt dyreste pund,
Som lindret min smerte når tårene rant.

Ennu skal du virke en stund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar