tirsdag 19. juli 2016

Jeg hørte en lokkende stemme.

En lokkende stemme.
Jeg hørte en lokkende stemme, i ungdommens skjønneste vår,
Jeg hørte den tidlig der hjemme, men minnet ennå for meg står.
Da kalte min Frelser så kjærlig, han kalte fra verden meg ut.
Han gav meg en utsikt så herlig, i livet å tjene min Gud.

Jeg hørte en lokkende stemme så tidt under vandringen her.
Den hvisket: Jeg skal deg ei glemme om veien blir tornfull og svær.
Så går jeg frimodig i striden, når Mesteren alltid er med.
Jeg vet hva som komme skal siden, når striden ombyttes med fred.

Jeg hørte en lokkende stemme, når lengsler i sjelen grep fatt.
Den hvisket: Snart er du jo hjemme, der fins verken død eller natt.
Da skal jeg hos Jesus få være blant englenes salige kor.

Der skal jeg få møte de kjære, hvor gleden er evig og stor.

1 kommentar: