fredag 7. juni 2013

40. Jeg har et emne.



JEG HAR ET EMNE

1.Jeg har et emne å synge om. Det er det største i verden. /Det er meg givet fra himmelen, det er min sang under ferden.
Det er om Jesus som gikk i døden,
og gav meg frelse fra Golgata.
Som meg befriet fra syndebyrden
Gav fred i hjertet. Halleluja.

2.Jeg har et emne å synge om, det er det største i verden. /Det er et våpen mot synd og skam,mer skarpt et fiendesverdet.
Det er om lyset som natt fordriver,
om blod som renser fra synd og skam.
Det er om Ånden som seier giver -
til et for evig: Halleluja.

3.Jeg har et emne å synge om, det er det største i verden. /Det toner ut over alle land, på veier, stier og streder. /Må sangen lyde fra fjell og daler,
om seiershelten fra Golgata.
I lave hytter, i lyse saler, for hele verden. Halleluja.

4.Jeg har et emne å synge om, det er det største i verden. /Med fryd jeg synger det om igjen.
det er min sang under ferden.
Ja, det skal synges i evigheten,
ei stilner røsten fra Golgata.
Å, hvilken jubel i herligheten
om Lammets trone. Halleluja.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar