lørdag 8. juni 2013

47. Gud hører bønner i dag



Gud hører bønner i dag som før

bønnen er nøklen til nådens dør.
Bønnen kan smelte selv is og sne.
Glem derfor aldri å be.

       Dypere inn i bønnen, fylle den må ditt sinn.
       Vil du seier få, må i bønn du gå,
       Dypere, dypere inn.

2. Alt hva du ber om vil Herren gi,
bundne han setter i lenker fri.
Himmelens sluser deg kraft vil gi,
blott du til bønnen tar tid.

3. Be for de ufrelste, be, ja be.
Selv om du aldri får frukter se.
Tenk om du hjemme i himlens kor,
ser dem blant skaren så stor.

4. Markene hvite til høsten står,
ennå så mange i verden går.
Timene iler så fort av sted,
glem derfor aldri å be!


6 kommentarer:

  1. Dette var den første sangen min mor lærte meg å spille på gitar som ung jente. Den har satt dype spor.

    SvarSlett
  2. Tusen takk. Kunne bare to av versene.
    Det var gode vers å ta med seg.
    Kunne du sende meg notene på denne melodien. Synes den er litt vanskelig å finne ut av den selv. mvh Anne ma

    SvarSlett
  3. Tusen Takk!!
    Jeg våkner ofte med sang strofer, og så kan jeg finne sangen her, det er helt nydelig.Er ingen sanger hverken hjemme eller på badet, men i løpet av mange år har man sunget med på møter og gudstjenester, og de kommer opp i meg som en hilsen fra Jesus!!

    SvarSlett
  4. sangen er skrevet av Sverre Nielsen 1906-1981

    SvarSlett
  5. Jeg er så glad for de gamle sangene jeg lærte som ung! Det er rikt og oppbyggelig innhold i de fleste, og melodiøse og gode melodier. Jeg er også sånn at jeg ofte våkner med ei sangstrofe i hodet. Det er godt å kunne starte dagen med å synge litt for meg sjøl.

    SvarSlett