lørdag 8. juni 2013

70. Den himmelske losen.



Den himmelske losen.

1. Uten den himmelske losen om bord,
Tomlet min livsbåt omkring uten ror.
Tårnhøye bølger om båten min slo,
Omgitt av mørke alene jeg stod.

2. Frådende bølger og hylende vind,
Fylte mitt angstfulle hjerte og sinn.
Aldri et glimtende fyrtårn jeg så,
Evig fortapelse foran meg lå.

3. Nærmere, nærmere brenningens brus,
Håpet om redning var sunket i grus.
Da kommer Jesus den himmelske los,
Entret min livsbåt, forandret min kurs.

4. Jesusutslettet min synd, mine feil,
Gav meg en ny båt med ror og med seil.
Fremad jeg stevner mot himmelens strand,
Snart er jeg framme, snart går jeg i land.

5. Jesus min Frelser, jeg lovpriser deg,
Takk at du frelste en synder som meg.
Stormen har stilnet, mitt hjerte har fred,
Losen fra himlen i båten er med.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar