lørdag 8. juni 2013

59. Jeg vil synge en sang som jeg lærte av Gud



Jeg vil synge en sang som jeg lærte av Gud

da han frelste min fattige sjel.
Jeg var ussel og arm, hadde brutt hvert et bud,
i Guds frelse jeg ei hadde del.
Men så hendte det en dag, til Guds gode velbehag, jeg fikk knele ved korset i bønn.
Og han gav meg en sang med så underfull klang,
det var sangen om Jesus, Guds Sønn.

Jeg forstod det ei da, men jeg følte det slik
at jeg måtte bli frelst denne dag.
Derfor bad jeg en bønn om å blive ham lik
og få leve til Guds velbehag.
Hvilken lykke det da ble, han skrev selv mitt frihetsbrev, med sitt eget, sitt frelsende blod.
Nå forstår jeg det klart at jeg kjente det slik:
Jeg ble renset i livskildens flod.

Jeg har vandret med Jesus i dager og år,
han har blitt meg så inderlig kjær.
Han er mer enn en venn, ved min side han går,
og i nøden han er meg så nær.
Han er barndomstidens venn, han er ungdomstidens kraft,/ han i manndommens tid er min fred. Derfor vandrer jeg glad mot den himmelske stad, inntil solen for meg synker ned.

Om de andre går fra meg, så går ikke han,
men han taler så trøstende ord.
Om jeg snubler på veien, han reise meg kan,
gir meg styrke som ingen på jord.
Og i himmelen en gang, skal jeg synge glad min sang,
der lovprise min frelser og Gud-
med den sangen om ham det Guds blødende lam,
han som kjøpte min sjel til sin brud.

1 kommentar:

  1. Dametrioen fra Ski sang den på 60tallet I mitt barndomshjem hadde vi en EP fra LU-MI der den var med.

    Hilsen fra
    Øystein Nordli
    97604839

    SvarSlett