torsdag 13. juni 2013

74. Jeg har tenkt meg inn i himlen.



 74. Jeg har tenkt meg inn i himlen.


1. Jeg har tenkt meg inn i himlen mang en gang,
Mens i ørkenen jeg vandret om.
:/:Jeg har skuet de frelste innfor troen,
I det deilige sollyse land.:/:

2. Jeg har sett de hvite drakter henge der,
Perlesnor og krone til enhver.
- Jeg har se’et bord som der står
Dekket i det deilige sollyse land. –

3. Jeg har sett min fader, broder, søster, bror,
Som står syngende i himlens kor.
- Og den sangen den bruser der så yndig
I det deilige sollyse land. –

4. Og den skjønne sol som lyser i det land,
Er min egen kjære Frelsermann.
- Han opplyser hele himmelrikets rike,
I det deilige sollyse land. –

5. Kanskje er det siste aften vi er her,
La oss sette stevnemøte der.
- Hvor vi aldri, nei aldri mer skal skilles,
I det deilige sollyse land –

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar